szeptember, 2008 archívum

3. nap (szept 14.)

hétfő, 2008. szeptember 15.

A nagy hirtelen megjött télben a kint alvókra -5 fokos hajnali mélypont várt, de egy ember kivételével mindenki jól bírta. Cserébe reggel csodás napsütésben fürdöttek a Radnai és Máramarosi hegyek, melyeket 9 körül vettünk kerék alá. Borsáról Borsára 10km-et ereszkedvén a Máramaros Gyöngye (Perla Maramureșului) nevű fa-szörnyben költöttük reggelinket. (Két ilyen nevű hely is van, [...]

2. nap (szept 13.) – A nap maga

szombat, 2008. szeptember 13.

Ma rövid moldvai kitérővel átértünk Máramarosba. Az egyik legfontosabb tapasztalat, hogy ezen a vidéken (is) 0-24-ig hordják a fát. Mondjuk van is amit, a fekete máramarosi erdők még hatalmas végeláthatatlan területen feküsznek. Bringával a Priszlop hágó nem is olyan kicsi vállalkozás, amin ez az enyhe januári idő nem segített (értsd 2,5 fok). A gyimesben korábban [...]

2. nap (szept 13.) – Reggel

Az éjszakát 9-en a cabanában 4-en az udvaron sátorban töltöttük. A sátor mellé ki volt kötve 2 ló s egy tehen amelyek időről időre ruffogtak, nyihaháztak, herregtek, truffogtattak a nagy öblös fejükkel, rázták a csengőt. Reggel még jöttek hozzá a szaglászó morgonc kutyák, a bibipelő csirkék, az urkulászó kakasok és a gurtyogó pulykák. Tiszta brémai [...]

2. nap (szept 13.) – Hajnal

szombat, 2008. szeptember 13.

Hajnal 3-kor érkezett meg a maradék 3 barátunk akik csak ma reggeltől csatlakoznak. Komplikációjuk akadt az eltévedéssel és a Vatra Dornei felől az út meg nem találással. Egy egész állatkertet hozhattak volna magukkal az útról. Volt béka, cica, egérke, róka, s sok “kommunális kutya” Vatra Dornei-en. Az út akkorákat kanyarodott, hogy a biciklik egy adott [...]

1. nap (szept 12.) – Az út

Ez egy jó nap volt. Ahogy az éjjel esett nappal úgy sütött. Naszódon úgy tűnik tényleg nincs kiadó szállás. Mielőtt jöttünk volna, Interneten próbáltunk találni. Egy szállodát találtunk, de most átépítik ezért nem üzemel. Letöltöttem az egész román, magyar és angol nyelvű internetet, elolvastattam Chuck Norrissal, hogy dobja ki az eredményt a naszódi szállásokról. Chuck [...]

1. nap (szept 12.)

péntek, 2008. szeptember 12.

Jóó reggelt. Kezd esni. Megint Az éjszakát a Rebrișoara mellett újonnan létesített Gypsy Camp-ben töltöttük. Ahogy ígérték esett. Hideg nem volt, hajnalra minden szállingózó résztvevő megérkezett. A telepesek erősen autentikus helyen verték le sátorfájukat (sátor alumínium ill. sátor üvegszál): A vassátorban alvók egy természeti csoda folytán reggelre egy újonnan keletkezett tóparti telektulajdonossá váltak. Indulunk, vettetjük!

0. nap (szept 11.)

csütörtök, 2008. szeptember 11.

Úgy alakult, hogy a fenekünkön ismét nem tudunk megülni, ezért felKEREKedünk és nekivágunk a Radnai havasokat megkerülni. Az a tapsztalat, hogy a székelyföldi közönség számára ez a terület eléggé ismeretlen, nagyon kevesen jártak ott, sőt kevesen tudnak róla annál többet mint, hogy a térképen nagyjából elhelyeznék. Kíváncsi lennék, hogy Erdély más részein (nyilván MM/BN megyéket [...]